Jak dodać chat Facebook Messenger na stronę internetową?

Jak dodać Messengera na stronę www

Chat Facebook messenger na stronie internetowej przyśpiesza komunikację na linii klient – sprzedawca.  I kropka. Takie połączenie messengera ze stroną internetową skraca nam do minimum moment oczekiwania na zadane pytania, zastępując niejednokrotnie komunikację mailową. Jeśli cały czas wahasz się i nie wiesz czy instalować i wyjść naprzeciw i dostosować system komunikacji do potrzeb klienta, to ten wpis jest dla Ciebie.

Przygotowałam dzisiaj krótki instruktaż, który pomoże Ci samodzielnie dodać chat messengera na stronę www. Dodatkowo dowiesz się też po przeczytaniu:

  • Jakie są zalety połączenia messengera Facebooka ze stroną?
  • Jakie są wady posiadania chatu na stronie internetowej?
  • Jak szybko krok po kroku zainstalować messengera na własnej stronie internetowej opartej o WordPress?
  •  

Czy warto dodać chat Facebooka na stronę internetową?

 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Moim zdaniem po pierwsze wszystko zależy od tego, czy Twoi potencjalni klienci używają messengera. Po drugie ważne jest również, czy ten kanał zostanie użyty jako live chat, czy jako typowy bot z wcześniej ustawionymi odpowiedziami.

Zalety posiadania Messengera na stronie internetowej

  • Niesamowicie szybki i wygodny sposób komunikacji.
  • Messenger to najpopularniejszy komunikator, którego możesz używać chyba na każdym smartfonie.
  • Istnieje duża szansa, że klient ekspresowo odczyta naszą odpowiedź.
  • Wpisuje się w nawyki komunikacyjne wielu osób.
  • W przeciwieństwie do kontaktu telefonicznego nie wymaga obecności tu i teraz. Piszesz i odczytujesz wiadomości wtedy kiedy możesz.
  • Wiadomość wysłana messengerem daje namiastkę prywatności.
  • Wymianę wiadomości można kontynuować w innym terminie, a mimo to historia rozmowy zostaje zachowana. 
  • Proste i bezpłatne rozwiązanie.
  • Wiemy z kim rozmawiamy (o ile to nie fejkowe konto).
  • Kilku pracowników może korzystać z tego samego komunikatora.

 

Minusy posiadania chatu Facebooka na stronie internetowej

  • Rozmowa poprowadzona według sztywnego wcześniej ustawionego schematu może zniechęcać użytkowników do ponownego kontaktu.
  • Osoba, która nie ma messengera nie może skorzystać z tej formy komunikacji.
  • Dodatkowy kod na stronie internetowej może wpływać na jej prędkość.
  • Okrojone możliwości w porównaniu do innych live chatów.
  • Sama obecność ikonki messengera może irytować użytkowników, którzy nie korzystają z tej aplikacji.

grafika na której widnieje napis z pytaniem jak dodać messengera na stronię internetową

 

Jak krok po kroku zainstalować chat Messengera na stronę internetową?

 

 

Krok nr 1:

  1. W ustawieniach swojego fanpage przejdź do sekcji Ustawienia > Wiadomości.
  2. Dodaj swoją domenę do białej listy i kliknij > zapisz.

 

Krok nr 2:

  1. Kliknij w sekcję rozpoczynanie konwersacji w Messengerze.

 

Krok nr 3:

  1. Pod sekcją rozpoczynanie konwersacji w Messengerze pojawi się opcja Dodaj Messengera do swojej witryny > kliknij Rozpocznij.
.

 

Krok nr 4:

  1. Zostaniesz przekierowany do okienka konfiguracji czatu z klientem, w którym możesz wybrać język.
  2. Skonfiguruj swoją wiadomość powitalną, wpisując tekst jakim chcesz przywitać swojego klienta.

 

Krok nr 5:

  1. Możesz spersonalizować swój chat, wybierając kolor swojej marki.
  2. Przejdź do następnego kroku, klikając dalej.

 

Krok nr 6:

  1. Tutaj wybierasz opcję instalacji kodu.
  2. Możesz zrobić to samodzielnie lub powiadomić swojego dewelopera, wysyłając mu maila.

Jeżeli tak jak ja zdecydujesz się zrobić to samodzielnie, to zaraz po tym, jak zakończysz konfigurację, pojawi się plansza z podziękowaniem.

Jak to zrobić? Wklejasz na wybranych przez siebie stronach fragment kodu i gotowe;)

Mój live chat z messengerem wygląda w ten sposób.

A jak to wygląda u Ciebie? Udało Ci się skonfigurować i zainstalować samodzielnie chat Facebooka? Czy jednak jesteś temu przeciwny i wolisz tradycyjną komunikację mailową? Daj znać co o tym myślisz.

.