Planowanie postów w social mediach to ważna rzecz, jeśli zależy Ci na strategicznym podejściu do komunikacji. Zła wiadomość jest taka, że nawet jeśli wydaje Ci się, że wszystkie narzędzia działają tak samo, bo publikują posty, to każde z nich ma dodatkowe opcje, które warto poznać. Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz szukać informacji na ich temat, bo za moment je odkryjesz. Z jakich narzędzi do planowania postów warto korzystać i dlaczego powinieneś to robić? Zaraz dowiesz się wszystkiego! Zobaczysz!
Dobrze o tym wiem, że planowanie postów bywa skomplikowane (a zwłaszcza, kiedy masz kilka kont), są więc sytuacje, gdy planowanie postów w głowie lub na kartce po prostu człowieka przerasta. Chodzi przede wszystkim o czas, który trzeba poświęcić na przygotowanie pomysłów, tematów, treści, zdjęć, emoji, hasztagów, linków i publikację tego we wszystkich kanałach komunikacji, które posiadasz.
Ten tekst o przydatnych narzędziach do planowania postów w social mediach pomoże Ci go troszkę zaoszczędzić. Znajdziesz tu informacje na temat narzędzi do publikacji postów, które pomogą Ci:
- ułożyć plan działania, dzięki czemu poczujesz ulgę przy planowaniu,
- zautomatyzować dystrybucję treści, tak by nie była przypadkowa,
- uporządkować chaos komunikacyjny i zacząć mówić konkretnie,
- spojrzeć z dystansu na swoje social media,
- zarządzać swoimi kontami i profilami w jednym miejscu,
- oszczędzić czas, dzięki sprytnym funkcjom,
- oddelegować współpracownikowi Twoje social media,
- analizować statystyki i aktywność społeczności, a dzięki temu kontrolować.
Dlaczego warto planować posty w social mediach?
Zamiast wymyślać epopeję, która zanudzi Cię przy pierwszych 2 zdaniach podam Ci teraz w punktach argumenty, które przekonają Cię do tego, że warto planować posty w social mediach, nawet jeśli lubimy spontaniczność.
- Publikujesz content, który Ci pomoże osiągnąć Twój cel.
- Nie tracisz codziennie czasu na zastanawianie się nad tym co i kiedy puścić, bo siadasz nad planem i robisz to raz i konkretnie.
- Możesz zapanować nad komunikatami i podzielić treści na takie, które pozwolą Twoim odbiorcom Cię poznać, polubić i sprzedać.
- Unikasz przypadkowych wrzutek.
- Możesz wyznaczyć konkretną ścieżkę komunikatów, które pozwolą Ci w pewnym momencie oznajmić społeczności, że sprzedajesz kurs, ebooka, albo inny produkt lub usługę.
- Masz okazję do zbierania pomysłów na posty w jednym miejscu, by później wykorzystać je we właściwym momencie.
- Możesz oddelegować część swojej pracy osobie, która pomoże Ci zadbać o social media.
#1. Narzędzia do publikowania postów – Buffer
Planowanie postów z Bufferem stało się proste, odkąd pomyślano o tym narzędziu, jak o spłacie rat w kredycie konsolidacyjnym. Kilka pożyczek w różnych bankach, ale tak, by spłacać wszystko w jednej racie. Czy to nie brzmi ciekawie?
- Tyle że instalując to narzędzie w swoim urządzeniu w wersji free, za 3 konta, 10 postów i 1 użytkownika nic nie musisz płacić.
- Z aplikacji Buffer korzystasz, gdy jesteś aktywnym posiadaczem kont na FB, Twitterze oraz Instagramie.
- Jest intuicyjny i prosty w obsłudze, co stawia go na podium wśród podobnych narzędzi do planowania postów. Oczywiście, Buffer jako narzędzie do planowania postów ma też wersję mobilną dla Androida i iOS.
- W Bufferze – prócz zautomatyzowanej formy publikacji Twoich postów – możesz również skorzystać z oferty analizy treści Twoich kont (np. statystyka like’ów, liczba udostępnień).
- W wersji free możesz zaplanować publikację do 10 postów dziennie na 3 Twoich profilach.
- Wyższy plan, to koszt 15 dolarów/miesiąc i zaplanujesz tam 100 postów, podłączysz 8 kont i 1 użytkownika.
Uwaga: Przez 14 dni od momentu zarejestrowania Buffer pozwoli Ci wypróbować każdy z dostępnych planów za darmo.
Chcesz nauczyć się prowadzić skuteczne social media? – zobacz najlepiej oceniany kurs << (kliknij link)
#2. Narzędzia do publikowania postów – Hootsuite
- Planowanie postów jest tu pomyślane podobnie jak w Bufferze. Ustalasz, kiedy dokładnie chcesz opublikować posty. Hootsuite oferuje Ci też kreatora wpisów. Działa nie tylko na FB, Instagramie, Twitterze, ale również na YT, a także na LinkedIn.
- W próbnej 30-dniowej wersji za free planowanie postów jest możliwe na 3 profilach.
- W jednym miejscu masz dostęp do wszystkich wiadomości, komentarzy, wzmianek o Twojej marce – i to mnie mocno zaskoczyło na plus, kiedy podpięłam swoje konta.
- Kalendarz i jeden rzut oka na całość pozwoli Ci zaplanować posty na kolejne dni.
- Za 19 dolarów/miesiąc możesz podpiąć 10 profili, masz nielimitowaną ilość postów z pozycji 1 użytkownika.
- W planie wyższym niż free Hootsuite też zapewni Ci garść podstawowych raportów statystycznych dla Twoich kont.
- Świetnie nadaje się do wersji stacjonarnej komputera.
Zobacz też:
6 stron z grafiką wektorową, którą wykorzystasz w social mediach.
Menedżer praw autorskich od Facebooka – co to jest i jak z niego korzystać.
Jak prowadzić fanpage na Facebooku.
#3. Narzędzia do publikowania postów – Creator Studio
Bezpłatne planowanie postów bez użycia zewnętrznych narzędzi, czy to nie brzmi dobrze? Możesz w jednym miejscu przygotować wpis na Facebooka i Instagram.
- Jest bezpłatny. Korzystasz od razu po kliknięciu na koncie firmowym >> narzędzia do publikowania.
- To jest ważne: Do publikacji na Instagramie musisz połączyć konto Creatora z Instagramem.
- Możesz zaplanować publikację postów według dat i godzin na Facebooku i Instagramie.
- 1 raz tworzysz swój harmonogram publikacji postów, a Creator Studio wyręczy Cię w codziennej żmudnej pracy ich zamieszczania.
- Creator Studio umożliwia też moderowanie wiadomości.
- Jest spora garść statystyk, np. wskaże Ci, w jakim czasie Twoje posty znajdą najwięcej odbiorców i jak dostosować harmonogram publikacji do pory, gdy liczba odbiorców FB będzie najwyższa.
- Dobra jest też biblioteka zawartości wpisów i prosta wyszukiwarka, która po wpisaniu słów kluczowych ułatwia znalezienie konkretnego postu.
- W jednym miejscu masz też dostęp do skrzynki odbiorczej i grupy odbiorców.
- Kiedyś można było planować posty bezpośrednio na fanpage, teraz możesz to zrobić tylko w Creator Studio.
Może zainteresuje Cię też wpis: Jak zmienić nazwę fanpage na Facebooku?
#4. Narzędzia do publikowania postów – Planable
- Darmowa wersja pozwala Ci opublikować 50 postów.
- Wersja płatne pozwalają dodawać większa ilość użytkowników i kont.
- Planujesz, akceptujesz i dostajesz powiadomienie na maila o tym, że Twój post został opublikowany.
- Możesz podpiąć konto na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, Twiterze.
- Jeśli pracujesz w zespole, w którym ktoś tworzy treści, ktoś grafiki, a ktoś inny planuje i akceptuje to, to narzędzie może Ci się spodobać.
#5. Narzędzia do publikowania postów – Planoly
Narzędzie Planoly ma swoje wzloty i potknięcia.
Najpierw plusy:
- Planujesz publikację zdjęć wraz ze skopiowanymi opisami i hashtagami na Instagramie z pomocą ładnej i łatwej w obsłudze aplikacji.
- Darmowa wersja aplikacji Planoly pozwala na zaplanowanie wg harmonogramu publikacji 30 zdjęć w miesiącu.
- Masz dostępną statystykę Twojego konta na Instagramie, co pozwala np. ocenić zainteresowanie użytkowników Twoimi zdjęciami.
- Możesz odpowiadać na komentarze z pomocą tej aplikacji.
Minusy:
- Chcesz opublikować więcej zdjęć na Instagramie, musisz zapłacić.
- Niektórzy użytkownicy narzekają na częste „zacinanie się” darmowej wersji i problem z wyświetleniem siatki zdjęć.
Przeczytaj też: Jak dodać chat Facebook Messenger na stronę internetową.
#6. Narzędzia do publikowania postów – Later
- Later to narzędzie, które pozwoli Ci podejrzeć, jak Twoje posty (karuzele, grafiki i zdjęcia) wyglądają obok siebie w siatce.
- W wersji darmowej możesz wgrać 30 zdjęć w miesiącu, masz też możliwość podglądu, jak materiał będzie się prezentował w siatce i to jest opcja, na której większości użytkowników najbardziej zależy.
- Możesz wpisać treść posta, dodać hasztagi, tagować @ inne konta, albo dodać lokalizację. Jednym słowem jest wszystko, czego potrzeba.
- Later pozwala repostować posty, więc jeżeli planujesz udostępniać treści na Instagramie, to Later sprawdzi się idealnie.
#7. Narzędzia do publikowania postów – Publer
- Umożliwi Ci zarządzanie kontami na: Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Google Moja Firma.
- Wersja darmowa (Superpowers) – umożliwi Ci prowadzenie 5 kont, możesz zaplanować 50 postów dziennie w sumie i 10 postów w ramach jednego konta. Co ciekawe możesz zapisać 25 postów jako draft, a opublikowane posty przechowuje przez 24h.
- Dostępne są też 2 płatne wersje. Możesz w nich wybrać tyle kont ile chcesz obsługiwać (najmniej 5) oraz ile osób chcesz mieć w zespole.
- Najtańsza opcja to 10$ lub 20$ na miesiąc. Jeśli zwiększasz liczbę kont albo powiększając zespół – cena wzrasta – na stronie są symulatory, które pomogą Ci oszacować koszty zmian.
#8. Narzędzia do publikowania postów – RecurPost
- Możesz zarządzać postami na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn
Google Moja Firma, albo publikować na grupie.
- W płatnej wersji do wyboru masz 3 abonamenty. Jeśli zakupisz transkrypcje miesięczną: 25$, 50$, 100$
- Jeśli kupisz subskrypcję na rok gratis otrzymujesz 2 miesiące.
- To narzędzie nie posiada bezpłatnej wersji, ale możesz skorzystać trialowej, bezpłatnej wersji na 14 dni.
- W najtańszej wersji możesz zarchiwizować i cyklicznie publikować 1000 postów. W droższych wersjach jest to nielimitowane.
- W najtańszej wersji możesz publikować 20 razy w ciągu dnia na każdym podpiętym koncie (20 postów dziennie na FB, 20 dziennie na IG itd.), w droższych wersjach 40.
- Recur Post umożliwia tworzenie zespołu. W najtańszej wersji możesz zaprosić 1 osobę w droższych 2.
- Co sprawia, że jest wygodny? Możesz odbierać wiadomości z poszczególnych profili.
- Wszystkie opcje posiadają “Best time schedules” i podpowiadają, kiedy Twoja społeczność jest najbardziej aktywna i kiedy warto publikować.
- Recur Post umożliwia tworzenie dziennych, tygodniowych i miesięcznych raportów. W płatnych wersjach możesz dodać do programu swoje logo i generować z nim raporty dla klientów.
#9. Narzędzia do publikowania postów – Canva.com
- Od niedawna można też planować posty, korzystając z Canva.com ale w wersji pro. Panel użytkownika pozwala wybrać kalendarz >> nacisnąć plusik, a następnie udostępnić wcześniej przygotowaną grafikę wraz z tekstem.
- Możesz publikować na Facebooku, na grupie, Pintereście, Twiterze, LinkedIn, albo przenieść grafikę z postem na Slacka.
- Podoba mi się to, bo przyśpiesza proces publikacji i nie trzeba osobno pobierać grafik.
Jak widzisz narzędzi do planowania postów jest sporo, a mogę Cię zapewnić, że to jeszcze nie wszystko! Jeśli zastanawiasz się jak publikować posty w social mediach, to powinieneś zacząć od wybrania narzędzia, które z automatu ułatwi Ci tę pracę.
Z czego korzystam najczęściej? W tej chwili z Creator Studio, ale mam już za sobą dłuższą pracę w Bufferze, Hootsiute, Planable i Later. A Ty? Napisz w komentarzu, z czego korzystasz w tej chwili, albo podziel się opinią na temat tego, które narzędzie do publikowania postów wypróbujesz w pierwszej kolejności.