Pamiętasz czasy drukowanej reklamy w gazecie, albo rozdawanych na ulicy ulotek? Tak, jeszcze niedawno to była jedna z najpopularniejszych form reklamy. Tylko czy Twoim zdaniem to nadal skuteczny wariant? Zgodzisz się ze mną, że już chyba nie? Bo jak często korzystasz z oferty firmy, którą znajdziesz na ulotce? Albo inaczej – jak często czytasz papierowe gazety? No właśnie… Jeśli myślisz, że konto reklamowe nie jest dla Ciebie, bo to coś trudnego, to zaraz zmienisz zdanie.
W dzisiejszym wpisie dowiesz się:
- Czy warto zakładać Managera Firmy na Facebooku?
- Jak krok po kroku założyć konto reklamowe
Jak założyć Managera Firmy?
Są dwie drogi do założenia konta reklamowego na Facebooku.
Pierwsza poprzez kliknięcie „Promuj post” lub druga przez uruchomienie Managera Firmy (Business Managera Facebooka).
Jeśli w tej chwili zastanawiasz się dlaczego warto założyć BMF, to podam zaraz Ci 4 powody, które powinny Cię przekonać. Zanim to zrobię – wyobraź sobie, że opiekujesz się 3 kontami na Facebooku. Logowanie, sprawdzanie, publikowanie treści, powiadomienia – to wszystko staje się czasochłonne. Jeżeli chcesz w sposób profesjonalny zarządzać treściami reklamowymi, to jest to jeden z prostszych opcji na uporządkowanie tego wszystkiego w jednym miejscu i czasie.
4 powody dla których warto założyć Managera Firmy na Facebooku?
- Daje Ci prywatność, która pozwala oddzielić prywatne konto na Facebooku od konta firmowego.
- Zbiorcze tworzenie zasobów i zarządzanie nimi z jednego miejsca.
- Kontrolowanie dostępu i uprawnień użytkowników obsługujących Twoje konta reklamowe.
- Monitorowanie wyników reklam na Facebooku.
Tworzenie Managera Firmy krok po kroku
Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją, która przeprowadzi Cię przez proces zakładania konta.
- Zaloguj się na swoje prywatne konto na Facebooku
- Przejdź na stronę www.facebook.com/business
- Kliknij >> Utwórz konto
4. Wprowadź nazwę firmy i wybierz stronę główną, a następnie wpisz imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail.
Następnie klikając w Menu po lewej stronie, przejdź do Managera Firmy, tam otwiera nam się panel z zakładkami, kliknij Ustawienia Firmowe
Zostaniesz przeniesiony na stronę, która pozwoli Ci skonfigurować Menedżera. Możesz dodać osoby i nadać im uprawnienia, dodać strony lub przejść do konta reklamowego.
Kolejno z Menu głównego kliknij Ustawienia Firmowe, gdzie pojawia się kokpit do zarządzania kontem.
Dalej przejdź do rozliczeń. Tam będą widoczne wszystkie Twoje kampanie reklamowe.
Możesz dodawać strony,którymi będziesz zarządzał. Aby to zrobić przejdź do Ustawień firmowych> Konta> Strony> Dodaj; Rozwija się menu, które narzuca wybór jednej z 3 opcji: dodaj stronę, poproś o dostęp, utwórz nową stronę
Jak utworzyć konto reklamowe?
Ostatnim etapem jest dodanie konta reklamowego. Zrobisz to klikając w zakładkę Konta reklamowe, następnie >Dodaj nowe konto reklamowe.
Do tworzenia reklam na Facebooku należy określić metody płatności. Aby przypisać metodę płatności podczas pierwszej konfiguracji Menedżera firmy, Facebook radzi aby postępować zgodnie z poniższymi krokami:
- Dodaj metody płatności, których chcesz używać, przechodząc kolejno do opcji Ustawienia firmy > Płatności > Dodaj metodę płatności.
- Jeżeli przysługuje Ci linia kredytowa, sprawdź jej dostępność w Menedżerze firmy.
- W sekcji Role finansowe określ poziomy uprawnień. Wybierz rolę Redaktora finansowego dla osób, które potrzebują dostępu do danych dotyczących linii kredytowych lub faktur, a rolę Analityka finansowego dla osób, którym wystarczy tylko podgląd informacji.
- W Menedżerze firmy przejdź do opcji Ludzie i wybierz osobę, której chcesz przydzielić rolę.
- Wybierz ikonę edycji obok imienia i nazwiska wybranej osoby. W polu dialogowym roli finansowej dokonaj odpowiedniego wyboru.
- Zaktualizuj adresy e-mail, na które mają przychodzić faktury, przechodząc kolejno do opcji Płatności > Kredyt na koncie > Adresy e-mail do faktur.
- Wyświetl Niezapłaconą kwotę (saldo) linii kredytowej i ogólny status w sekcji Ustawienia > Płatności.
- Udostępnij linię kredytową innym Menedżerom firmy potrzebującym do nich dostępu, na przykład agencjom.
Po zakończeniu wstępnej konfiguracji metod płatności można tworzyć konta reklamowe i przypisywać metody płatności i linie kredytowe w miarę potrzeb, podczas codziennej pracy.
I na koniec
Aby w miarę swobodnie poruszać się po uruchomionym koncie – musisz trochę poklikać, posprawdzać gdzie, co możesz znaleźć. Facebook co jakiś czas aktualizuje panel Menadżera, wprowadzając nowe rozwiązania.
Nie ukrywam, że to złożone i wymagające narzędzie, jednak po oswojeniu większości jego opcji – sam zauważysz, że wcale nie jest tak trudne jak by mogło się wydawać na samym początku.
W kolejnym wpisie pokażę Ci jak ustawić reklamę na Facebooku? Co, gdzie kliknąć i na co zwrócić uwagę ustawiając jej parametry, aby nie tracić pieniędzy.
W przypadku gdybyś potrzebował bardziej szczegółowego opisu wszystkich kroków – polecam zapoznac się z dokumentacją Facebooka, którą znajdzesz TUTAJ