5 powodów, dla których warto prowadzić bloga firmowego

blog firmowy

Prowadzisz firmę? Jesteś freelancerem? Zastanawiasz się jak zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą? Czy wiesz, że blog firmowy może Ci w tym pomóc i stać się Twoją najlepszą wizytówką! Tak, to prawda (przetestowałam na sobie). Dowiedz się, dlaczego warto go założyć i o czym pamiętać podczas jego prowadzenia. Gotowy? To zaczynamy!

Po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedział:

  • Czy warto prowadzić blog firmowy.
  • Co możesz zyskać prowadząc blog.
  • Na co warto zwrócić uwagę pisząc blog firmowy.
  • Od czego zacząć tworzenia bloga firmowego.

Bardzo możliwe, że temat blogowania nie jest Ci obcy – może są takie miejsca w sieci, które regularnie śledzisz. Jeśli tak, zapewne widzisz, że dobrze prowadzony blog firmowy może być naprawdę skuteczny i przyciągać uwagę.

Jeśli jeszcze wahasz się nad założeniem bloga dla swojej firmy, sprawdź dlaczego warto przystąpić do działania. I pamiętaj – blog pełen wartościowych treści jest jak atrakcyjna wystawa sklepowa. Możesz przejść obojętnie obok kilku niczym niewyróżniających się witryn, ale ta jedna sprawi, że zawiesisz na niej oko sekundę dłużej. W przepełnionym ofertami Internecie ta sekunda uwagi klienta jest na wagę złota.

blog firmowy - skróć dystans

 

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

 

Po pierwsze: Jesteś ekspertem – pokaż to!

Znasz swoją branżę i znasz swoją ofertę. Być może na co dzień nie do końca zdajesz sobie z tego sprawę, ale ta wiedza jest unikalna. Branżowe teksty na blogu firmowym pozwolą Ci budować wizerunek eksperta, co nie tylko zwiększy Twoją wiarygodność wśród klientów, ale także wzmocni Twoją pozycję w branży. 

Może Ci to ułatwić uczestnictwo w specjalistycznych wydarzeniach albo zaowocuje ciekawą współpracą. Blog to takie miejsce w sieci, dzięki któremu możesz pokazać Twoim klientom, że naprawdę znasz się na tym, czym się zajmujesz i że warto Ci zaufać.

 

Przeczytaj też: Recykling treści – drugie życie contentu w innej odsłonie.

 

Po drugie: Stworzysz historię marki

Za każdą firmą stoi jakaś historia – za Twoją również. Serio, nawet jeśli została założona wczoraj, a nie 50 lat temu. Jak rozpoczęła się Twoja działalność? Kim są Twoi pracownicy? Jakie wartości przyświecają Waszej pracy?

O tym wszystkim możesz opowiedzieć na swoim firmowym blogu. Twoi klienci z chęcią poznają „ludzką” twarz firmy, z którą mają do czynienia. Stanie się ona dla nich mniej anonimowa, indywidualna historia pozwoli odróżnić ją od innych i zapamiętać. Takie podejście skraca dystans i buduje dobrą atmosferę. Klienci chcą mieć do czynienia z ludźmi, a nie z bezosobowymi firmami.

 

Po trzecie: Google Cię polubi. O tak!

Wyszukiwarka Google wysoko pozycjonuje wpisy blogowe oraz strony, na których pojawia się świeży content. Odpowiednio prowadzony blog może zatem piąć się w górę listy wyników wyszukiwania i znacząco wpłynąć na Twoją widoczność w Internecie.

Artykuły blogowe świetnie nadają się także do umieszczania w nich fraz kluczowych, w tym również tzw. fraz z długiego ogona. Co to takiego? Fraza kluczowa to słowa, które Twoi klienci wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć potrzebne im treści (np. „słuchawki bezprzewodowe”). Frazy kluczowe z długiego ogona to z kolei dłuższe, bardziej precyzyjne zapytania (np. „słuchawki bezprzewodowe douszne marki XYZ”).

 

Może zainteresuje Cię też wpis: Jak zrobić dobry wpis na bloga? – 5 sprytnych wskazówek

 

prowadzenie bloga firmowego

 

Po czwarte: Będziesz bliżej klienta

Blog firmowy pozwoli Ci lepiej poznać potrzeby Twoich klientów, ich wątpliwości oraz ich punkt widzenia. Obserwuj dyskusje, które pojawiają się pod wpisami, zwracaj uwagę na pytania odbiorców. Blog, podobnie jak media społecznościowe, może sprzyjać wymianie opinii, co daje Ci możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem.

Pamiętaj także, żeby we wpisach blogowych pojawiały się przekierowania do Twojej strony (lub do sklepu) oraz o umieszczeniu w nim formularza zapisu do newslettera. Tak, jak tu na dole ⤵️⤵️⤵️  Śmiało formularz jest prawdziwy! Zapisz się do newslettera! ?

 

.

Może zainteresuje Cię wpis: Jak zrobić e-booka w 9 krokach?

… i po piąte: Zbudujesz zaangażowaną społeczność

Regularnie prowadzony, pełen atrakcyjnych treści blog firmowy, może przyciągnąć zaangażowanych klientów – takich, którzy nie trafili na stronę przez przypadek, tylko są faktycznie zainteresowani tym, co masz do zaproponowania. Takich, którzy będą do Twojego bloga odsyłać innych równie zainteresowanych Twoją dziedziną.

Zaangażowana społeczność to cenne źródło informacji, które pomoże Ci ulepszać Twój produkt. Przekłada się ona oczywiście na większy ruch na Twojej stronie i w mediach społecznościowych oraz na zwiększoną sprzedaż.

 

Zobacz artykuł: Jak szybko usunąć tło ze zdjęcia?

Blog firmowy – czy warto zaczynać?

Wiesz już dlaczego warto prowadzić bloga firmowego, wiesz też, że to doskonały sposób na to, aby ożywić stronę www, wpłynąć na SEO, pokazać się jako ekspert i udostępnić innym wartośćPrzed Tobą wybór platformy (chyba że masz swoją stronę internetową) – najbardziej popularne opcje to np. WordPress i Blogger.

Kolejny krok to wymyślenie tematów pierwszych artykułów – przypomnij sobie, co było dla Ciebie najtrudniejsze na początku Twojej działalności. Zacznij od wyjaśnienia podstawowych kwestii. A jeśli czujesz, że pisanie nie jest Twoją mocną stroną albo nie masz na nie czasu, pamiętaj, że tworzenie artykułów, nawet tych specjalistycznych, możesz zlecić profesjonalnemu copywriterowi.

Napisz w komentarzu czy Twoim zdaniem warto prowadzić blog firmowy?

.