ManyChat – 8 powodów dla których warto używać Boot’a Facebooka

ManyChat, to jeden z popularniejszych botów na Facebooku. Nie wiem, czy wiedziałeś o tym, ale 4/5 użytkowników Internetu wie jak korzystać z czata. Co to może dla Ciebie oznaczać? Nic innego jak to, że warto zastanowić się nad tym, czy to nie jest najlepszy powód do tego, aby właśnie teraz zacząć używać bota.

 Jeśli zależy Ci na skutecznej i sprawnej komunikacji z klientem, zadbaj o konfigurację narzędzia, które raz ustawione zrobi za Ciebie całą robotę. Pomyślisz sobie “klienci nie lubią botów…” Lubią! Ale tylko takie, które są dobrze przygotowane. Skąd o tym wiem? Z raportu, którego streszczenie możesz przeczytać na moim fanpage.

Opowiem Ci dzisiaj o co chodzi z tymi botami i pokażę, że wystarczy kilka kroków, które załatwią temat konfiguracji. Z tekstu dowiesz się:

  • Czym jest bot Facebooka?
  • Dlaczego warto używać bota?
  • Jak skonfigurować swojego bota?

 

Czym jest bot Facebooka?

Bot inaczej robot to sztuczna inteligencja/program, który pozwala w sposób zautomatyzowany zarządzać kontem Messenger’a. Jak to zrobić? Dzięki odpowiedniemu ustawieniu można praktycznie wyłączyć się z czasochłonnego aktywnego uczestnictwa w komunikacji pomiędzy Tobą a klientem i przenieść dotychczasowy mailing na aplikację Messenger’a. Nie wierzysz? Sprawdź koniecznie, bo to darmowa opcja dla tych, którzy cenią wygodę i swój czas.

 

ManyChat jako narzędzie marketingowe

Skuteczności tej formie dotarcia do klienta na pewno nie można odmówić. Dlaczego bot jest tak atrakcyjny? Ponieważ osobom, które codziennie korzystają z aplikacji Messenger dużo łatwiej jest odczytać przychodzącą wiadomość niż odebrać maila, a o tym, że ktoś do mnie coś wysłał, automatycznie powiadamia mnie dźwięk.

Też od razu reagujesz na powiadomienie na swoim telefonie? Nawet jeśli nie odpisujesz automatycznie, to dam sobie kawałek palca uciąć, że sprawdzasz co przyszło. Mylę się?

 

Dlaczego prowadząc biznes warto używać Bota?

Podam Ci teraz 8 powodów dla których warto używać bota na Facebooku.

  1. Polacy (a szczególnie młode pokolenie) do codziennej komunikacji upodobali sobie aplikację Messenger – warto to wykorzystać i tam skierować mailing.
  2. To proste i intuicyjne narzędzie, zbudowane tak jak większość komunikatorów (ale minusem jest to, że nie jest przetłumaczone na język polski).
  3. Wysoki wskaźnik Open Rate (to ilość wyświetlonych wiadomości na ilość wysłanych wiadomości).
  4. To podobno szybsza forma budowania listy mailingowej aniżeli tradycyjna forma newslettera. 
  5. To z całą pewnością sposób na większe zasięgi na Facebooku. Jak to sprawdzić? Podepnij bota pod jeden ze swoich postów, a zobaczysz jak działa. Ja na marginesie dodam, że sprawdziłam, a jeśli jesteś ciekawy, to zapraszam do testowania >> mojego bota.
  6. Wyjątkowa szybkość reakcji odbiorcy na przychodzącą wiadomość.
  7. Automatyzacja wysyłki wiadomości pozwala na ogromną oszczędność czasu.
  8. Cieplejszy i bardziej osobisty odbiór tego typu komunikatów, bo Messengera traktujemy jako narzędzie do osobistej komunikacji.

 

Jak skonfigurować bota ManyChat krok po kroku?

Wchodzimy na stronę manychat.com i dokonujemy połączenia naszego konta z Facebookiem, zaznaczając zgodę. Dalej logujemy się na naszego Facebooka.

Następnie zaznaczamy swoją stronę fanpage, którą chcemy połączyć z botem. Dalej zaznaczamy jakie uprawnienia nadajemy aplikacji ManyChat.

Aby dokończyć konfigurację należy odpowiedzieć na kilka pytań, ponieważ aplikacja prosi o udzielenie kilku biznesowych informacji związanych z branżą w której funkcjonujesz, wskazać kim jako administrator konta jesteś oraz ile osób zatrudniasz.

Kolejno łączymy Facebooka ze stroną, którą zarządzamy.

I gotowe! Aplikacja przenosi nas na nasz kokpit , gdzie znajdziemy link do naszego bota i krótkie filmiki instruktażowe jak korzystać i wysyłać wiadomości.

.

Teraz nie pozostało nam nic innego, jak pobawić się kolejnymi zakładkami w panelu administracyjnym, które pozwolą nam np. otagować klienta, a dzięki temu będziemy wiedzieli kto, kiedy i z jakiej kampanii mailingowej pochodzi.

Co nam to da? Zwyczajnie pozwoli oszczędzić czas, wskazując skutecznie źródło pozyskania kontaktu. Co o tym myślisz?

 

Jak za darmo zautomatyzować komunikację z Klientem?

Jeśli jeszcze zastanawiasz się, czy warto zainstalować bota na messengerze i zautomatyzować komunikację z klientem, to mam tu na koniec dla Ciebie coś, co Cię powinno przekonać. 

3 argumenty, o których być może sam byś nie pomyślał. Zobacz!

  • Bot to narzędzie, które pozwoli Ci zaoszczędzić nawet do 6000 zł rocznie na wysyłce e-maili do Klienta. Skąd taka kwota? Pomyśl ile kosztuje porządna baza w systemie mailingowym i ile musisz komuś zapłacić, aby ją obsługiwał za Ciebie jeśli nie masz na to czasu.
  • Zapewni Ci 100% dostarczalność wiadomości. Czemu aż taki wysoki %? No popatrz: wysyłasz wiadomość i już wiesz, że dotarła. Teraz już tylko od Ciebie zależy czy Twój klient ją otworzy:)
  • Pozwoli skutecznie reklamować się wśród zadowolonych Klientów. Klient, który wyraził zgodę na otrzymywania wiadomości od Ciebie wie, że to Ty. Jeśli zadbasz o to, aby co jakiś czas dostał coś wartościowego np. dobre artykuły, linki do produktów, pomysły itd, to chętniej będzie otwierał Twoje wiadomości.

Wiele osób uważa, że komunikacja przy użyciu bota to zło. Dlaczego? Nie mamy kontaktu z człowiekiem, nie wiemy kto nam odpowiada, a odpowiedzi są suche i pozbawione obecności człowieka. Mówi się też, że klienci nie chcą pisać do firmy za pomocą botów. Ja mam inne zdanie na ten temat. Sama wolę użyć komunikatora, bo jest szybciej, a Ty co o tym myślisz? Daj znać w komentarzu jak Ty podchodzisz do botów u innych i u siebie.

.