Po co mi reklama na Facebooku?
Zanim przejdziemy do konkretnych liczb, pokazujących jak Facebook wydał moje 70 zł na reklamę – kilka słów o tym dlaczego w ogóle się na nią zdecydowałam?
Myślę, że nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że Facebook to fantastyczna platforma reklamowa, ponieważ daje możliwość dotarcia do naprawdę ogromnej ilości osób z naszą ofertą. No bo gdzie za takie pieniądze mogę zrobić reklamę?
W gazecie, której nikt nie przeczyta? Wydrukować ulotki? które trafią do kosza? NIE! Jestem Wirtualną Asystentką, pracuję online zatem moim zdaniem jeśli reklama, to tylko w Internecie i to w dodatku tam, gdzie codziennie miliony użytkowników przegląda aktualności w news feed!
O czym należy pamiętać? Przed analizą moich statystyk i publikacją swojej reklamy pamiętaj, że jedna reklama to mało, trzeba próbować, sprawdzać i analizować aż do momentu w którym otrzymamy najlepszą z możliwych reklam, z wysoką skutecznością. Dlaczego? Ponieważ w 100% trudno od razu ocenić, która reklama spodoba się odbiorcy.
Jaki efekt chciałam osiągnąć? – założenia mojej reklamy
Zgodnie ze sztuką przed publikacją reklamy musisz zastanowić się nad kilkoma ważnymi kwestiami. Jakimi? Wymieniam je w 4 punktach tutaj poniżej, ale bardziej szczegółowo pisałam o tym we wpisie Jak ustawić reklamę na Facebook Ads? Sprawdź koniecznie.
Przed publikacją reklamy pomyślałam nad:
- Moim celem biznesowym
- Odbiorcami do których chcę dotrzeć
- Budżetem który przeznaczam na reklamę
- Materiałami jakie chce opublikować
Wszystko to opracowałam przy wykorzystaniu Audience Insights, czyli statystyk grupy odbiorców.
Charakterystyka ustawienia:
- Cel reklamy: Ruch na witrynę internetową
- Lokalizacja odbiorcy: Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Warszawa, Wrocław
- Wiek odbiorców: 26-43 lat
- Zainteresowania: biznes, marketing, przedsiębiorczość, reklama
- Zachowanie: aktywność cyfrowa – właściciele małych firm
- Umiejscowienie: Facebook (kanał aktualności), Instagram (aktualności, relacje)
- Urządzenia mobilne
- Optymalizacja: wyświetlenia strony docelowej (blog z wpisem)
Szczegóły ustawienia:
- Czas publikacji: 16-22.03.2019
- Budżet całkowity: 70 zł
- Budżet dzienny: 10 zł
- Grafika: gotowa stockowa
A tak wyglądała moja reklama na urządzeniach mobilnych
Efekt publikacji:
- Wydana kwota: 69,98 zł
- Zasięg: 2205
- Wyświetlenia: 4152
- Kliknięcia linku: 31
- Wyświetlenie strony docelowej: 22
- Polubienia: 8 osób (przypominam, że reklama nie była ustawiona na lajki)
- Koszt wyświetlenia strony: 3,18 zł
- CTR (click through rate) liczba kliknięć w porównaniu do wyświetleń: CTR linku- 0,77%, CTR wszystkie – 0,89%
- CPC (cost per click) średni koszt kliknięcia: 1,89 zł
Jak czytać statystyki mojej reklamy na Facebooku?
Nie wiesz jak analizować statystyki reklamy? – sprawdź Tutaj
A co pokazuje Google Analytics w czasie publikacji reklamy?
Moje wnioski:
- Nie jest łatwo oceniać reklamę po jej pierwszej publikacji, brak danych do porównania z inną reklamą.
- Reklama działa, chociaż jej efekt mógłby być lepszy przy zastosowaniu wyższego dziennego budżetu tak by dotrzeć do założonych 14 000 odbiorców.
- Przekierowanie na stronę internetową, to dobra opcja dla budowy świadomości.
- Może warto zastosować reklamę z tekstem na grafice?
- Mały CTR – bo powinien być na poziomie około 2%
- CPC – dosyć wysoki koszt kliknięcia 1,89 zł, koniecznie trzeba go obniżyć.
- Wskaźnik trafności: niewidoczny, bo reklama nie otrzymała 500 wyświetleń, ogólnie zaleca się aby był na poziomie 4.
- Zaznaczyć większą ilość wyświetleń jednej osobie (nie tak jak dotychczas tylko 1)
- Zastanowię się czy kolejna reklama zostanie opublikowana na Instagramie.
- Bardzo fajna ilość odwiedzin mojej strony internetowej, ruch pojawił się nie tylko w zakładce do której kierowałam linkiem, ale i na innych podstronach.
- W kolejnej reklamie ustawić harmonogram wyświetleń biorąc pod uwagę godziny i dni tygodnia.
- Zwiększyć kwotę dziennego budżetu i sprawdzić, czy dotrę do szacowanej ilości odbiorców.
- Kolejną reklamę skierować do innej grupy wiekowej odbiorców.
Podsumowując: Czy jestem zadowolona z efektów publikacji tej reklamy? Tak! Przede wszystkim dlatego, że nie muszę używać opcji „promuj post” i mam bardzo duży wpływ na to jakie parametry przyjmie moja reklama oraz komu i gdzie zostanie opublikowana.
Dotarłam do fajnej ilości osób, które zobaczyły czym się zajmuję, a przy okazji zostały fanami mojego profilu – dziękuję!