Moja reklama na Facebooku – czyli jak za 70 zł dotarłam do 2205 osób? [Case study]

pierwsza reklama na Facebooku

Po co mi reklama na Facebooku?

Zanim przejdziemy do konkretnych liczb, pokazujących jak Facebook wydał moje 70 zł na reklamę – kilka słów o tym dlaczego w ogóle się na nią zdecydowałam?

Myślę, że nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że Facebook to fantastyczna platforma reklamowa, ponieważ daje możliwość dotarcia do naprawdę ogromnej ilości osób z naszą ofertą. No bo gdzie za takie pieniądze mogę zrobić reklamę?

W gazecie, której nikt nie przeczyta? Wydrukować ulotki? które trafią do kosza? NIE! Jestem Wirtualną Asystentką, pracuję online zatem moim zdaniem jeśli reklama, to tylko w Internecie i to w dodatku tam, gdzie codziennie miliony użytkowników przegląda aktualności w news feed!

O czym należy pamiętać? Przed analizą moich statystyk i publikacją swojej reklamy pamiętaj, że jedna reklama to mało, trzeba próbować, sprawdzać i analizować aż do momentu w którym otrzymamy najlepszą z możliwych reklam, z wysoką skutecznością. Dlaczego? Ponieważ w 100% trudno od razu ocenić, która reklama spodoba się odbiorcy.

 

 

Jaki efekt chciałam osiągnąć?  – założenia mojej reklamy

Zgodnie ze sztuką przed publikacją reklamy musisz zastanowić się nad kilkoma ważnymi kwestiami. Jakimi? Wymieniam je w 4 punktach tutaj poniżej, ale bardziej szczegółowo pisałam o tym we wpisie Jak ustawić reklamę na Facebook Ads? Sprawdź koniecznie.

Przed publikacją reklamy pomyślałam nad:

  1.  Moim celem biznesowym
  2. Odbiorcami do których chcę dotrzeć
  3. Budżetem który przeznaczam na reklamę
  4. Materiałami jakie chce opublikować

Wszystko to opracowałam przy wykorzystaniu Audience Insights, czyli statystyk grupy odbiorców.

 

Charakterystyka ustawienia:

  • Cel reklamy: Ruch na witrynę internetową
  • Lokalizacja odbiorcy: Gdańsk, Katowice, Kraków, Lublin, Warszawa, Wrocław
  • Wiek odbiorców: 26-43 lat
  • Zainteresowania: biznes, marketing, przedsiębiorczość, reklama
  • Zachowanie: aktywność cyfrowa – właściciele małych firm
  • Umiejscowienie: Facebook (kanał aktualności), Instagram (aktualności, relacje)
  • Urządzenia mobilne
  • Optymalizacja: wyświetlenia strony docelowej (blog z wpisem)

 

Szczegóły ustawienia:

  • Czas publikacji: 16-22.03.2019
  • Budżet całkowity: 70 zł
  • Budżet dzienny: 10 zł
  • Grafika: gotowa stockowa

 

A tak wyglądała moja reklama na urządzeniach mobilnych

Efekt publikacji:

  • Wydana kwota: 69,98 zł
  • Zasięg: 2205
  • Wyświetlenia: 4152
  • Kliknięcia linku: 31
  • Wyświetlenie strony docelowej: 22
  • Polubienia: 8 osób (przypominam, że reklama nie była ustawiona na lajki)
  • Koszt wyświetlenia strony: 3,18 zł
  • CTR (click through rate) liczba kliknięć w porównaniu do wyświetleń: CTR linku- 0,77%, CTR wszystkie – 0,89%
  • CPC (cost per click) średni koszt kliknięcia: 1,89 zł
.

Jak czytać statystyki mojej reklamy na Facebooku?

Ogólny podgląd z najważniejszymi danymi publikowanej reklamy
po lewej: zestawienie zasięg i wydana kwota z podziałem na płeć
po prawej: zestawienie zasięg i wydana kwota z zakresem godzinowym
po lewej: zestawienie zasięg i wydana kwota z podziałem na wiek
po prawej: zestawienie kliknięcia linku i wyświetlenia z zakresem godzinowym
po lewej: zestawienie zasięg i wydana kwota z podziałem na płeć
po prawej: zestawienie zasięg i aktywność dotycząca posta
Wykres umiejscowienie: wyświetlenie strony docelowej i zasięg
Wykres dane demograficzne: wyświetlenie strony docelowej i zasięg
Wykres skuteczność: wyświetlenie strony docelowej i koszt
Tabelka ze wszystkimi wskaźnikami
Tabelka z podziałem na wiek odbiorcy

Nie wiesz jak analizować statystyki reklamy? – sprawdź Tutaj

 

A co pokazuje Google Analytics w czasie publikacji reklamy?

Moje wnioski:

  1. Nie jest łatwo oceniać reklamę po jej pierwszej publikacji, brak danych do porównania z inną reklamą.
  2. Reklama działa, chociaż jej efekt mógłby być lepszy przy zastosowaniu wyższego dziennego budżetu tak by dotrzeć do założonych 14 000 odbiorców.
  3. Przekierowanie na stronę internetową, to dobra opcja dla budowy świadomości.
  4. Może warto zastosować reklamę z tekstem na grafice?
  5.  Mały CTR – bo powinien być na poziomie około 2%
  6. CPC – dosyć wysoki koszt kliknięcia 1,89 zł, koniecznie trzeba go obniżyć.
  7. Wskaźnik trafności: niewidoczny, bo reklama nie otrzymała 500 wyświetleń, ogólnie zaleca się aby był na poziomie 4.
  8. Zaznaczyć większą ilość wyświetleń jednej osobie (nie tak jak dotychczas tylko 1)
  9. Zastanowię się czy kolejna reklama zostanie opublikowana na Instagramie.
  10. Bardzo fajna ilość odwiedzin mojej strony internetowej, ruch pojawił się nie tylko w zakładce do której kierowałam linkiem, ale i na innych podstronach.
  11. W kolejnej reklamie ustawić harmonogram wyświetleń biorąc pod uwagę godziny i dni tygodnia.
  12. Zwiększyć kwotę dziennego budżetu i sprawdzić, czy dotrę do szacowanej ilości odbiorców.
  13. Kolejną reklamę skierować do innej grupy wiekowej odbiorców.

Podsumowując: Czy jestem zadowolona z efektów publikacji tej reklamy? Tak! Przede wszystkim dlatego, że nie muszę używać opcji „promuj post” i mam bardzo duży wpływ na to jakie parametry przyjmie moja reklama oraz komu i gdzie zostanie opublikowana.

Dotarłam do fajnej ilości osób, które zobaczyły czym się zajmuję, a przy okazji zostały fanami mojego profilu – dziękuję!

.