Jak szybko zdobyć pierwszych 100 fanów na Facebooku?

jak zdobyć fanów na facebooku

Jak zdobyć pierwszych fanów na Facebooku? Takie pytanie zadaje sobie niejeden początkujący właściciel fanpage. Ale czym rożni się zdobycie fanów, od zdobycia zaangażowanych fanów? Ta druga opcja nie jest już taka prosta.

Z tego artykułu dowiesz się

  • Jak samodzielnie i organicznie zdobywać pierwszych fanów na Facebooku?
  • Jakie są płatne metody zdobywania fanów?
  • Czego nie warto robić próbując powiększyć społeczność?

Jak na początku zdobywać fanów?

Zdradzę Ci moją tajemnicę w styczniu 2019 roku byłam totalnym laikiem. Facebooka traktowałam tylko jako narzędzie, które pozwalało mi utrzymywać kontakt ze znajomymi. Lajkowałam to, co mi się podobało i praktycznie w ogóle niczego nie komentowałam. Dzisiaj wiem, że trzeba się o wiele bardziej postarać. Co warto robić?

Skąd wiedziałam co robić?

Słuchajcie przyznaję się od razu do stycznia 2019 nie miałam zielonego pojęcia w jaki sposób prowadzić własną stronę na Facebooku. Obserwowałam dużych, popularnych i interesujących, ale to tyle. Jako klasyczny facobookowy użytkownik lajkowałam, to co mi się podobało, rzadko cokolwiek komentowałam – chyba, że było naprawdę warte mojej uwagi.

Moja pierwsza wpadka

I teraz przyznam się Wam do czegoś… chciałam kupić kurs na platformie Udemy.com, który poprowadziłby mnie krok po kroku, pokazując co, gdzie i jak ustawić, aby mój fanpage powstał – oszczędzając tym samym cenny czas. Ale wiecie co? Przez pomyłkę kupiłam kurs online, dotyczący Facebook Ads (pewnie dlatego, że w nazwie miał hasło Facebook ?)

Takim oto sposobem zaliczyłam pierwszą wpadkę, która jak się później okazało była genialnym posunięciem! Dlaczego? bo dzięki temu sama potrafię ustawić reklamę, korzystając z Managera Reklam. A jak to zrobić? Instrukcję znajdziesz w artykule o tym jak założyć konto reklamowe na Facebooku. No to skąd wiedziałam co robić skoro kursu nie kupiłam?

✔️ Przeczytałam wszystko, co wpadło mi w ręce i było związane z prowadzeniem Fanpage

✔️ Oglądałam filmiki na YouTube w których eksperci opowiadali jak zacząć

✔️ Obserwowałam konkurencję, aby nie zrobić plagiatu i czyjegoś klona

✔️ Stawiałam się w roli potencjalnego odbiorcy i zastanawiałam się czego mógłby szukać na moim profilu i dlaczego miałby tam pozostać

✔️ Tworzyłam obraz Idealnego Odbiorcy (wiecie, że nie istnieją?)

✔️ Słuchałam własnej intuicji, jeżeli chodzi o dobór contentu

✔️ I w końcu zaczęłam działać, próbowałam, testowałam i analizowałam

No dobra, ale do rzeczy jaki jest mój przepis na zgromadzenie fanów?

Co takiego zrobiłam, że tak szybko mogłam świętować 100?

 

Oto lista 20 pomysłów i aktywności, które pomogły mi w 3 miesiące zgromadzić tych pierwszych fanów

1.Zanim puściłam w świat informację o tym, że istnieje taki Fanpage dobrze zastanowiłam się nad tym jaki jest mój plan na najbliższy miesiąc i co chciałabym tam umieścić. Oczywiście nie zaplanowałam wtedy publikacji postów na miesiąc do przodu, ale jakąś wizję w głowie miałam.

2.Wiedziałam, że nazwa musi być związana z tym co robię i musi odpowiadać temu czego szukają użytkownicy. Najpierw nazwałam mój Fanpage Deleguj Online, ale uznałam że to za mało, a dopisek Wirtualna Asystentka koniecznie musi się tam znaleźć. Swoją drogą, to wiecie że Facebook pozwala na weryfikację historii każdej strony? A tak wyglada mój Page Transparency.

.

3. Czytałam też, że mój avatar musi być dobrze widoczny na tle całej ściany z aktualnościami. U siebie wybrałam opcje biało-czarną (jak się poźniej okazało można lepiej i kolor też jest genialny).

4. Zaplanowałam wizerunkową sesję zdjęciową, aby później wykorzystać jej efekty do zdjęć zamieszczonych i na stronie i na samym Fanpage.

5. Pozwoliłam się namówić na zmianę logo fantastycznej dziewczynie, która szybko przeprowadziła u mnie graficzną metamorfozę. Kasiu! Dziękuje!

6. Publikowałam teksty na blogu, bo dzięki temu mogłam pokazać fajne materiały mojemu odbiorcy.

7. Sprawdzałam różne formy budujące zaangażowanie.

8. Zaprosiłam znajomych i rodzinę do polubienia mojego Fanpage, a oni dzielnie pomagali mi propagować moje treści – za co im bardzo dziękuję!

9. Testowałam kilka form graficznych moich wpisów.

10. Wykorzystywałam emodżi.

11. Stosowałam się do zasady promuj post, nie sprzedawaj.

12. Starałam się jak najczęściej uczestniczyć w życiu online, komentowałam, udostępniałam, oznaczałam i lajkowałam posty innych użytkowników.

13. Używałam materiałów w formie video i pokazu slajdów.

14. Działałam w myśl zasady: publikuj to, co sam chciałbyś przeczytać na takim Fanpage.

15. Byłam szczera i często spontaniczna, nie udawałam, a jeżeli dzieliłam się jakimś spostrzeżeniem, to było prawdziwe.

16. Publikowałam case study z moich działań.

17. Publikowałam własne reklamy i pokazywałam statystyki. Jeśli chcesz sprawdzić jak Facebook wydawał moje pieniądze? Zapraszam Cię do przeczytania wpisu o mojej reklamie za 70 zł.

18. Dzieliłam się zdobytą wiedzą i pokazywałam na własnym przykładzie funkcjonalność stosowanych narzędzi.

19. Uruchomiłam inne kanały komunikacji: LinkedIn, Pinterest, Instagram.

20. Wszystko to robiłam z ogromną przyjemnością, często dobrze się bawiąc!

A czego dotychczas nie zrobiłam mimo, że inni zalecają ale wcale nie wykluczam tego w kolejnych miesiącach?

  • Nie zdecydowałam się na cykliczną formę publikowanej treści np. że w czwartki wpis na Facebooku, a we wtorki linki zewnętrzne itp.
  • Nie trzymam się sztywno określonej godziny dla moich publikacji. 
  • Nie wybrałam jednolitej formy graficznej dla moich postów.
  • Nie stosowałam haseł motywacyjnych i cytatów.
  • Nie używałam #hasztagów.
  • Nie pokazałam jeszcze materiałów z backstage.

Wygląda na to, że mam jeszcze co robić, a przede mną kolejne wyzwania i granice! Jeżeli jesteś dopiero na początku swej drogi, związanej z budowaniem społeczności na Facebooku i myślisz, że przyciągnięcie pierwszych 100 fanów w tak krótkim czasie jest niemożliwe, bo zajmie Ci wieki, to spróbuj skorzystać z mojej ścieżki – napewno się uda! To coś w stylu zbierania subskrybentów do newslettera. Jeżeli masz pomysł jak to zrobić, to już połowa sukcesu za Tobą Powodzenia!

Twój firmowy fanpage jest nudny? Nie masz czasu i pomysłu jak go poprowadzić? Napisz do mnie – pomogę Ci!

.