Czy warto kupować lajki na Facebooku?

czy warto kupować lajki na facebooku

Każdy fanpage kiedyś zaczynał, każdy na swoim koncie miał zero fanów i zero lajków. I dla części administratorów stron początkowo mała liczba fanów nie stanowi żadnego problemu, bo dzięki regularnej publikacji merytorycznej treści ich liczba rośnie. Są jednak grupy bardzo niecierpliwych adminów, którzy nie bacząc na konsekwencje to robią. Czy warto kupować lajki na Facebooku? Czy takie polubienia mają sens?

Z dzisiejszego wpisu dowiesz się:

  • Dlaczego administratorzy fanpage kupują lajki.
  • Poznasz 7 najbardziej popularnych powodów dla których warto kupować lajki.
  • Zobaczysz ile kosztuje zakup fanów na Facebooku i co jeszcze można kupić.
  • Pokażę Ci 10 powodów dla których nie warto kupować lajków.
  • Powiem Ci co publikować i jak przyciągnąć fanów na swój fanpage.
  • Na koniec dostaniesz ode mnie 15 propozycji postów, które mogą przyciągnąć zaangażowanych fanów na Twój profil na Facebooku.

 

Dlaczego warto kupować lajki na Facebooku?

Decydując się na założenie fanpage spotkasz na swojej drodze osoby, które powiedzą Ci wprost, że bez kupionych fanów nie zdobędziesz kolejnych, że nie ma innej lepszej formy zaistnienia w sieci na początku drogi.

Zdania marketingowców są podzielone  – część osób powie Ci, że warto kupić, a inni żeby absolutnie tego nie robić. Ale co powoduje, że administratorzy fanpage decydują sie na zakup fajkowych polubień?

Oto lista 7 powodów dla których warto kupować lajki na Facebooku

  • Pozwalają zaistnieć w social mediach, dając społeczny dowód słuszności mówiący o tym, że warto nas obserwować.
  • Pomagają podnieść zasięgi (przynajmniej w początkowej fazie)
  • Ocieplają wizerunek, bo skoro obserwuje nas „tyle” osób, to chyba jest jakiś powód dla którego inni zostają.
  • Dają tak bardzo pożądaną w social mediach popularność. Co udostępnisz i polajkujesz? Post, który ma 50 laików, czy taki który ma tylko 3 polubienia?
  • Znacząco podnoszą szanse na pozyskanie nowych fanów. 
  • Stanowią doskonałą metodę na promocję treści.
  • Bo są tanim i szybkim sposobem na napompowanie fanpage.

Brzmi nieźle, prawda? Powyższe argumenty wyglądają całkiem logicznie dla kogoś, kto nie kalkuluje perspektywicznie. A co ciekawe właśnie tak reklamują się podmioty, które dostarczają na rynek „sztucznych fanów” – takich argumentów używają w swojej ofercie.

Ale czy to prawda? Czy kupowane polubienia na fanpage mogą zwiększyć zasięg? Nie sądzę, to raczej złudny sposób na dotarcie do szerszego grona osób niezainteresowanych treścią. Dlaczego? Bo w dłuższej perspektywie może przyczynić się nawet do poważnych problemów z funkcjonowaniem samego konta na Facebooku aż po blokadę. Ja uważam, że nie warto eksperymentować.

Wystawa sklepowa z kolorowymi czasopismami

 

Ile kosztuje kupowanie fanów na Facebooku?

Problem w tym, że pozornie właśnie niewiele – dlatego też stanowi łatwy sposób na „rozwój” naszego fanpage. Możemy na przykład kupić:

  1. Lajki fanpage
  2. Lajki pod zdjęciem
  3. Komentarze
  4. Obserwacje
  5. Suby na You Tube.
  6. Koszt zakupu to nawet kilka groszy.
Przykładowy cennik
.

Czy kupowanie lajków na fanpage szkodzi? 

Zdaniem większości uczestników social mediów – tak! Słyszeliście historie o znikających fanach? Nie? Wszystko wskazuje na to, że to bardzo prawdopodobne, a nawet możliwe. Programista Mateusz Wtorek – jak pisze u siebie na blogu – pokusił się o stworzenie fikcyjnego konta na Facebooku, po to by dokonać zakupu lajków, po czym ku jego zdziwieniu po kilku dniach stopniowo jego fani zaczęli znikać. Więcej na ten temat możesz przeczytać TUTAJ.

 

Poznaj 10 powodów dla których nie warto kupować lajków na Facebooku

 

  1. Nie wiesz kim są Twoi fani i jak scharakteryzować tą grupę odbiorców.
  2. Gromadzisz ludzi dla których prawdopodobnie nie ma znaczenia co polubili.
  3. Skoro nie interesuje ich Twoja treść, to mogą oznaczyć Twoje posty jako spam lub niechciane komunikaty.
  4. Pompujesz sztuczny zasięg, który wcale nie przekłada się na dotarcie do zainteresowanych odbiorców.
  5. Facebook odczytuje te ich ruchy jako sygnał, że Twoje treści są nie koniecznie wartościowe i tnie Ci zasięg.
  6. Reklama na fanpage będzie droższa, bo masz sztuczny zasięg i nie wiesz do kogo ją kierować.
  7. Osłabiasz algorytm Edge Rank, związany z wyświetlaniem treści na tablicach użytkowników.
  8. I tak w ogóle – to skąd wiesz czy Twoi pseudofani, to ludzie czy boty?
  9. Kiedy zdecydujesz się na usunięcie ich z Twojego konta (jeśli sami wcześniej nie znikną), to będziesz musiał to zrobić ręcznie – więc stracisz sporo czasu.
  10. Znikający i usuwani ręcznie pseudofani, to wyrzucone pieniądze!

Jak przyciągnąć nowych fanów na fanpage – skoro nie warto ich kupować?

Jest kilka sprawdzonych sposobów, które stosowane w sposób systematyczny, pozwolą Ci na powiększanie grona swoich fanów na prowadzonym przez Ciebie fanpage. Jakie to sposoby?

Ja zawsze kieruje się zasadą – publikuj to, co sam chciałabyś przeczytać na takim profilu i wiecie co? Działa! A najbardziej cieszy, kiedy ktoś Ci pisze, że robisz dobrą robotę i dziękuje za podesłane narzędzia o których nie miał wcześniej pojęcia:)

 

Co publikować na fanpage?

  • Regularnie wrzucaj posty na swój fanpage.
  • Wyważ odpowiednią ilość postów w tygodniu – sam zobaczysz, czy nie za dużo publikujesz, bo w tą stronę też można przesadzić.
  • Dodawaj angażujące treści takie jak pytania, quizy, zagadki, ankiety, konkursy – o tym jak je organizować, przeczytasz TUTAJ.
  • Pod żadnym pozorem nie kasuj postów, nawet gdy pojawią się niepochlebne komentarze, bo użytkownik nie jest ślepy i głupi – doskonale wie, co komentował.
  • Stosuj reklamę na Facebooku. Jeżeli Twój budżet Ci na to pozwala – raz na jakiś czas opublikuj reklamę z ciekawym, najbardziej popularnym tekstem.
  • Bądź sobą, bądź naturalny – pozwól się poznać – Twoi fani docenią to!

Taka ilość polubień posta przy tak dużej społeczności może martwić

 

Pomysły na posty na Facebooku

Pamiętaj, że nie ma złotej recepty dla wszystkich fanpage. Każda branża ma swoją specyfikę i to, co „przyjmie się” u innych nie musi się wcale spodobać Twojej społeczności. Warto czasami śledzić konkurencję i podglądać pomysły wielkich marek. Zdecydowanie jednak odradzam kopiowanie 1:1 pomysłów innych, bo jest jakaś granica, prawda?

 

15 pomysłów o których być może nie słyszałeś, a które warto wykorzystać na swoim fanpage

  1. Wartościowe publikacje z Twoje branży.
  2. Ciekawostki, trendy, inspiracje.
  3. Cytaty sławnych osób.
  4. Cytaty motywacyjne.
  5. Konkursy.
  6. Case study.
  7. Zniżki i oferty specjalne.
  8. Backstage z Twojej firmy
  9. Zdjęcia z konferencji, szkoleń i wyjazdów.
  10. Opinie klientów.
  11. Zagadki.
  12. Testy ciekawych narzędzi i aplikacji.
  13. Elementy życia prywatnego (zdziwisz się jak bardzo zainteresuje to społeczność).
  14. Komiksy i ciekawe grafiki.
  15. Efekty Twojej pracy lub Twoje produkty.

Nie masz pomysłów i wystarczajacej ilości czasu na tworzenie wartościowego i angażującego contentu na swój Fanpage, ale zależy Ci na jego rozwoju i przyciągnięciu nowych fanów? Nie martw się! Mogę to za Ciebie zrobić, a Ty na spokojnie przejrzysz nowe statystyki. Napisz do mnie – zajmę się tym!

.